26 Kasım 2014 Çarşamba

Şehir ceryanı...Sigelei 100 W


Ben bu satırları yazarken Sigelei hem 100 W Plus adlı modelini, hem de 150 W modelini çoktan duyurmuştu bile. Ben bu işi en az 2000 W paklar diyorum ancak tabii ki takdir gözünü watt bürümüş üreticilerindir:) Zen ZNA 30'da tamamdır demiştim, Zen ZNA, Proline ve Provari bu üçüyle yuvarlanır giderim diye hayal etmiştim. Ama ne mümkün, olayı sağlık tedbirinden neredeyse eğlenceli bir hobi haline getiren buhar cihazları piyasasından yakamı kurtaramadım.



Efendim Sigelei firması ninja piyasasında ünlü bir firmadır. Namını ilk kez ninjadan ninjaya madik anlamına gelecek şekilde Smok ürünlerini klonlayarak duyurmuştur. Ve fakat bu klonlama işinde o kadar ustaca manevralar yapmıştır ki bir çok klon ürünü orijinal patentine sahip Smok'dan çok daha beğenilir hale gelmiştir. Örneğin mekanik modların ilk örneklerinden olan Telescope adlı modda Smok güvenlik için hava deliği açmayı unutmuş, ancak klonlayan Sigelei bunu unutmamıştır:) Hasılı alemdir Sigelei...

Bir süre önce rüzgarı dinen mekanik mod fırtınasında neredeyse herkesi sürklase edecek hale geldiğini de unutmayalım bu arada...



İlk kutu mod örneklerinden birini belki de  Türkiye'de ilk kullananlardan biriyim. 510 box mod olarak adlandırılan ve 14500 tip pille çalışan bu cihaz o dönemde "çok tatlı" veya "doktor bu ne?" dışında geri bildirim almamıştı. Dönemin ruhu z-maxler, provariler, evicler özelinde can buluyordu. Yine o dönem dilimde tüy bitiren İnnokin MVP sempatim ve önerilerim, "hocam bu nedir, bu kullanılır mı, gören ne der?" şeklinde bertaraf ediliyordu.

Devri değiştiren Hana ve Vaporshark oldu diyebiliriz. Hiç beklemediği bir anda ninjaların saldırısına uğrayan Evolv firması ufaktan "kick kick" giderim ağa tavrındayken, bir anda çevresini saran ninjaların "ahanda kick" nidalarıyla neye döndüğünü şaşırdı. Boru değil sen 50-60 hatta 100 dolara kick satıyorsun, bir anda 5 dolara hemen hemen aynı tutarlılıkta cihazlar piyasayı dolduruyor.

Evolv ne yapacaktı? Ya resmen karneyle piyasaya sürdüğü Darwin modeline yeniden sarılacaktı. Ya da yeni bir yol açacaktı. İşte bu noktada Zen Zna, Hana, Vaporshark ve görece şekilde Opus imdadına yetişti. Evolv yazılımıyla, ismi geçen firmalar dizaynlarıyla hem mekanik mod fırtınasını bitirdiler, hem ninjaları afallattılar, hem de aslında var olan kutu modları bir yıldıza döndürdüler.


Bu yeni furya karşısında ise ninjalar şoku çabuk atlatıp, önce kutu modları deli gibi klonladılar, ardından bu Evolv'nin karşısına gerçek muhatabını oturttular: YİHİ. İşte benim Sigelei 100 W sevdamın altında yatan nedende YİHİ'ye ait bir işlemciye sahip olan bir cihazı deneyebilmekti.

Sonuç,

Sigelei 100 W, kutu mod tarzında (102*56*23), sunum kutusu mevcut, YİHİ SX330 V3 işlemci kullanıyor, Siyah ve gri (gümüş renkleri mevcut), tasarımda bilindik kutu mod inşasına bağlı kalınmış , 510 bağlantı yuvasına sahip, bağlantı yuvasındaki pin ayarlabilinir şekilde tasarlanmış, bakır, ayrıca kutudan birden fazla yedek çıkıyor, ateşleme ve volt/watt artım+azaltım butonları gri renk metal, ateşleme buton hassasiyeti biraz daha iyi olabilirdi, oled ekran yine ateşleme ve volt/watt artım+azalım tuşlarının altında, ekranda watt, volt, pil gücü ve atomizer ohm değerleri aynı anda görüntüleniyor, ateşleme butonuna 5 kez seri ekilde basmanız halinde sistem kapanıp/açılıyor. Volt/watt artırım tuşlarına (+/-) aynı anda başladığınızda cihaz kilitleniyor. Taban kısmında yeterli büyüklük ve miktarda hava delikleri mevcut. Ayrıca ürüne ait seri no işlenmiş vaziyette. 10-100 watt arasında 0.1'lik geçişlerle ayar yapabiliyorsunuz. Maksimum 0.15 ohm direnci destekliyor. (Yuh arkadaş:) Cihaz iki adet 18650 pille çalışıyor (İMR olmaları, yüksek drenaj olmaları önerilir) Sunum kutusundan pil çıkmıyor. Pillerin kutu içinde şarj edilme imkanı yok. 50 W modelinde olan bir özellik, bunda neden yok çözemedim.

Önerir miyim?

Neden olmasın. Güzel cihaz. YİHİ işlemcisi cidden şükela. Cihaz malzemesi, inşası özenli. Özellikle limitlerden hoşlanmayanlar için tam kırbaçlık bir cihaz. Fiyatı 80-110 dolar arasında. Eee bu da güzel. 100 watt olması işimize yarar mı, en azından garip bir güven veriyor adama:) Hasılı mevzu kutu mod mu, güç mü, performans mı, kaya gibi bir duruş mu, sakın hor görmeyin SİGELEİ'yi:)))



Hiç yorum yok: